مجوز خروج مشمولین

با عنایت به ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، تسهیلات مربوط به تردد مشمولین مقیم خارج از کشور به شرح ذیل اعلام می گردد:

- کلیه مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند می توانند مجموعاً به مدت سه ماه و حداکثر دو بار در سال تا تاریخ ۱۴۰5/۱۲/۲۹ به کشور تردد نمایند.

- آن دسته از مشمولانی که جهت ادامه تحصیل با مجوز سازمان نظام وظیفه عمومی از کشور خارج گردیده اند، با داشتن حداقل ۳ سال اقامت در خارج از کشور و ورود به غیبت تعیین شده، پس از اتمام معافیت تحصیلی (فراغت، انصراف از تحصیل و اخراج) و پس از ضبط وثیقه می توانند حداکثر دو بار در سال و در مجموع به مدت ۳ ماه به کشور تردد نمایند. این دسته از مشمولان می توانند با ارائه نامه ضبط وثیقه سازمان نظام وظیفه عمومی، مهر خروج مشمولین تا تاریخ ۱۴۰5/۱۲/۲۹ دریافت نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ مهر خروج مشمولین در گذرنامه:

- ثبت در خواست در سامانه میخک و دریافت کد رهگیری.

- اصل گذرنامه معتبر.

- هزینه استعلام(فقط برای اولین بار) و هزینه صدور مهر خروج مشمولین.

توجه:

* بر اساس قانون، کلیه افراد مشمول که دارای 50 سال تمام باشند از خدمت نظام وظیفه معاف بوده و شناسنامه عکس دار آنان به منزله کارت معافیت از خدمت می باشد.

* کلیه مشمولین متولد سال های ۱۳۴۶ لغایت۱۳۵۴/۱۲/۲۹ مشمول عفو رهبری بوده و لازم است نسبت به پیگیری اخذ کارت معافیت عفو رهبری اقدام کنند. لذا مهر خروج ویژه مشمولین به آنان تعلق نمی گیرد.

* بستگان درجه یک مشمولین مقیم خارج، جهت اخذ نامه ضبط وثیقه سازمان نظام وظیفه عمومی، می توانند به دفاتر وزارت امور خارجه در استان های کشورمان مراجعه نمایند تا مکاتبات مربوطه با شعبات استانی سازمان نظام وظیفه عمومی صورت گرفته و آخرین وضعیت متقاضی مهر خروجی مشمولین به نمایندگی های کشورمان در خارج از کشور اعلام گردد.